В община Гулянци са осигурени контейнери за строителни отпадъци
От община Гулянци уведомяват гражданите, собствениците на търговски и обществени обекти, както и другите заинтересовани лица, че съгласно Наредба за управление на отпадъците на територията на община Гулянци приета с Решение № 154 от 28.08.2020 г. на Общинскяи съвет , строителните отпадъци в резултат на текущи ремонти в домакинствата, офиси, търговски обекти, административни сгради и др., се изхвърлят в специализирани контейнери. Специализираните контейнери се предоставят от лицата сключили договор с Общината или от други лица притежаващи разрешение по чл. 35 от ЗУО срещу заплащане от страна на притежателя на отпадъка.
Общината има сключен договор за съвместно сътрудничество с фирма „Съни Еко“ ЕООД, която предоставя открити контейнери 3, 4.5, 5.5 и 7 куб. м. Цената е съответно: 250 лв. – 3 кубиков контейнер, 260 лв. – 4.5 кубиков контейнер, 270 лв. – 5.5 кубиков контейнер и 280 лв. – 7 кубиков контейнер. Цената включва докарване, престой, извозване на отпадъка до регионално депо Плевен. Отделно се заплаща таксата за оползотворяване, която е 14,90 лв. за всеки тон отпадък. Всички разходи се заплащат на горепосочената фирма.
Заявки до фирмата могат да се подават на телефон 0899 844 666, 4 работни дни преди датата на докарването.
Гражданите носят отговорност генерираните от ремонтните дейности строителни отпадъци да не бъдат разпилявани и да бъдат изхвърляни в доставените за целта специализирани контейнери, както и да не бъдат смесвани с друг вид отпадъци /битови, зелени, и др /.
На територията на Община Гулянци няма общинско депо (сметище) и битовите отпадъци се извозват на Регионално депо – Плевен. Съгласно горепосочената Наредба е забранено изхвърлянето на всякакъв вид отпадък на територията на общината, както и създаване на нерегламентирани сметища около контейнерите, което затруднява тяхното събиране и извозване със сметосъбирачните машини. На нарушителите ще бъдат налагани санкции в размер от 300 до 2000 лева.
Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!