BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Болни и възрастни хора в община Плевен се обгрижват от 12 човека по време на пандемията

Миглена Цанова, организатор дейности по проект “Патронажна грижа”. Снимка – личен архив.

От началото на пандемията в община Плевен се реализира проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ Неговата цел е ограничаване разпространението на вируса COVID-19.

За  проекта разговаряме с Миглена Цанова – организатор дейности: В началото стартирахме дейността си с доброволци. На призива на Общината още през месец март се отзоваха близо 100 човека. От тях бяха избрани 50, които започнаха доставката на различни продукти и медикаменти по домовете на хора, които не можеха да се обслужват сами. След отпадане на извънредните мерки повечето от доброволците се върнаха към своята работа, но екипът продължи дейността си. Сега сме 12 човека, доброволците са назначени като доставчици на услуги към Общината.

Какви услуги извършват тези 12 човека?

Закупуване и доставка на храна и хранителни продукти,  на продукти от първа необходимост, на лекарства, заплащане на битови сметки, неотложни административни услуги.

 Кои   лица  могат да се възползват от услугата?

Това са възрастни хора над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване, хора с увреждания, възрастни в риск – с увреждане, неподвижност или невъзможност за водене на независим самостоятелен живот. Лица или членове на семействата им поставени под карантина във връзка с COVID-19, болни, самотен/-ни родител/-и с дете/-ца до 12 години, които са в невъзможност да оставят децата сами.

Колко човека обслужвате на ден и как могат хората да ви намерят, за да се възползват от услугите ви?

Всеки ден е различно. Обслужваме от 80 до 100 човека на ден. Някои от потребителите ни се нуждаят от помощ всеки ден, други през няколко дни. Ежедневно има и нови потребители. Хората ни намират, за да дадат своята заявка на телефоните, които са обявени. Заявки се приемат всеки работен ден от 09.00 до 16.00 часа на телефони: 064/610-113 и 064/610-114. Записваме адрес, трите имена, телефон и паспортни данни на потребителя. На място отива член на екипа, взема заявката и извършва услугата. Хората ни са постоянно в движение, из града, по адреси и по изпълнение на заявки. В офиса, който се намира в сградата на Областна администрация в стая 302 обикновено съм само аз, за да приемам заявки и да ги разпределям между доставчиците..

За нашите читатели е важно да подчертаем, че служителят, който отива по заявка на адрес, се легитимира със служебна карта издадена от община Плевен. Услугата по закупуването и доставката е безплатна. Но всички заявки се изпълняват с финансови средства и за сметка на потребителя !

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!